Известие

Collapse
No announcement yet.

Не зарежда батериту

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • #46
    Значи тая трета жица се оказа че е само за лампата не за възбуждане !
    Какво стана по моя проблем :
    - Смених регулатор с четки оригинален бош 42.60 лева !
    - Смених диоден блок някакъв германски 29.00 лева !
    - Рязах и заварявах шпилки понеже разпробих болтовете (нештяха да се развиват) 4.00 лева !
    Като тегля чартата _________________/ излиза 75.60 лева !
    Отделно обикалянето и разправянето и труда !
    Накрая резултата е налице "0" проблема си остава ефекта е 0-лев !
    Само дет си дадох парите навятара и си почупих рацете !
    Остана да са намотките някоя да се е стопила ,ама коя от двете роторната ли статорната ли незнам !
    Па за тях цената е дебела и ще ме одерът жив !
    Според вас да ги пренавивам ли или да купувам нови ?
    Някой има ли си на идея как да разбера в коя от двете е проблема ?
    Неса прекъснати и двете дават 00 съпротивление !
    Евентуално може някои да са се стопили и да са се споили една за друга въпреки че видимо не се вижда нищо !
    Дайте акъл !
    Alfa Romeo 33 IMOLA 1.4 i.e. 90hp. 1351 cc. 93 г. (907A)

    Comment


    • #47
      Чети се га внимателно и прави стъпка по стъпка ,какво ти казвам.Иначе ще ме хванат нервите и ще дойда до В.Търново,да ти оправя тъпия генетарар,но ще плащаш и то в бира.
      Първо,замерваш плюсовия извод към маса.Кабела го откачаш.Ако ти дава над 850 ома са добре и диодите и статорната намотка.Ако е по малко,например 600 и на долу,там е проблема.Мериш и ротора,Трябва да дава от 1.5-6 ома.ако не е в тия граници-лошо.Връщаме се на твоя случай.Разпояваш намотката от диодния блок и мериш диодите един по един.Как става-хвани едно хлапе от електотехникума и то ще ти свърщи най добра работа ,само по тия указания.Ако диодите са добре - е намотката.Нея и аз трудно я замервяам или по точно казано не мога да съм сигурен в това,което меря.Там нещата са деликатни.За това аз ги пренавивам,за около 20 минути и не се занимавам с глупости.Идват ми на акъла някои идеи.Ако пръстените на ротора не са се изяли,писах ти за това,дай ми адрес.След седмица се връшам в БГ и ще ти изпратя един задник от генератор.Забравих да ти кажа.Когато замерваш плюсовия кабел,в едната посока не трябва да ти дава нищо.Като обърнеш клемите на уреда,тогава ще ти даде тия 850 и нагоре ома
      На където и да се въртиш, задника ти пак ще е отзад!
      Интелектуален кръг БКАР.sigpic Няма тема, която да не превърнем в плюскане и пукница.

      Comment


      • #48
        Значи както казах регулатора и диодния блок са сменени с нови , оказа се че не е то тях ! Трите кабела са ок - измерени и проверени са !
        Остава да е някоя от намотките но както каза ти там работата е кофти !
        Трудно може да се установи проблем там , като се закачи уреда и казва ,че няма прекъсната намотка обаче не се знае дали някой намотки не са се споили една кам друга и да контактуват една с друга !
        За пренавиване едва ли някой майстор ще се справи добре за роторната става въпрос ! Ти като казваш задник на алтернатор ротора ли имаш в предвид ?
        Ти пазиш ли някоя карантия от твоя стария алтернатор ?
        Какъв беше проблема на твоя ?
        Alfa Romeo 33 IMOLA 1.4 i.e. 90hp. 1351 cc. 93 г. (907A)

        Comment


        • #49
          задник наричам диодния блок барабар със статорната намотка.ротора не се пренавива,защото после задължително се балансира,а това става със специална машина дето я нямаме.иначе при около 9000 оборота гърми целия генератор.Моя стария е цял целеничък.проблема му е ,че дава 13.8 волта,а това мене ме дразни.с други дими е остарял и за пенсия.статора ти всеки бобиньор ще го пренавие за 1 час.колкото и да се мотае.за това и аз не съм се опитвал да откривам дали е окъсила или замасила на корпус,което по често става.Ако я огледаш добре,може и да откриеш къде точно се допира до корпуса и да го изолираш.все пак са 12 волта и изолацията не е като при 220.подложи някоя хартия,намажи с лак или боя и си ок.до следващия номер.
          На където и да се въртиш, задника ти пак ще е отзад!
          Интелектуален кръг БКАР.sigpic Няма тема, която да не превърнем в плюскане и пукница.

          Comment


          • #50
            Прослувутият проблем го открихме вчера !
            Оказа се ,че третият кабел (по-тънкия зелен) има нещо общо с възбуждането на възбудителната намотка !
            Свързахме направо една крушка от +са към буксата на тънкия кабел и ооо чудо ,алтернатора вклучи при запалването без да давам гас !
            Явно кабела или крушката на таблото са нагорели и оттам иде целия проблем !
            На самия генератор му е нямало нищо язък ,че се занимавах да копувам да свалям да сменям, па то ко се оказа нещо супер тъпо !
            mordohy ако не ти трябва тоя алтернатор старият ти , ще се радвам да ми го пратиш за чаркалак да го ползвам !
            Инъче моя държи 14.2 в. без консумативи а със включени всички такива 12.3 в.
            Просто тея от бош са се оакали както обикновенно !
            Alfa Romeo 33 IMOLA 1.4 i.e. 90hp. 1351 cc. 93 г. (907A)

            Comment


            • #51
              За това си вече.Проблема си ти остава.Това ,че си имал скъсан кабел за възбуждането не ти решава проблема.Пак няма да имаш мощност.Това,че при натоварване дава 12.3 говори,че генератора няма мошност и тегли от акумулатора.От 14.2 при пълно натоварване,трябва да спада до не повече от 13.8.Пак ти казвам:след , като не са диодите е статорната намотка.Чаркове ще ти изпратя,но за сега мога само"на село за дядо".Вече съм си в БГ и не мисля скоро да изчезвам.Пак го свали и огледай статорната намотка.някъде окъсява към корпус.Най-верятно в края на каналите.
              На където и да се въртиш, задника ти пак ще е отзад!
              Интелектуален кръг БКАР.sigpic Няма тема, която да не превърнем в плюскане и пукница.

              Comment


              • #52
                дълги+халогени+аварийки+осветлението на купето+духалката на макс+отоплението на джама+наполовина разреден акумулатор+разни други простотии = на каква мощност
                при полужение че алтернатора изкарва към 700вата, а това замерване е когато колата е на празен ход и лампата не светва и не дава признаци че не му стига мощност.
                за сравнение моята 146-ца и то с 85 амперов алтернатор дава същите стойности пак с недозаредена батерия. на мен ми се вижда съвсем нормално.
                при теб с новия алтернатор какво показват замерванията.
                точка

                Comment


                • #53
                  Първоначално публикувано от kolev Покажи съобщение
                  дълги+халогени+аварийки+осветлението на купето+духалката на макс+отоплението на джама+наполовина разреден акумулатор+разни други простотии = на каква мощност
                  при полужение че алтернатора изкарва към 700вата, а това замерване е когато колата е на празен ход и лампата не светва и не дава признаци че не му стига мощност.
                  за сравнение моята 146-ца и то с 85 амперов алтернатор дава същите стойности пак с недозаредена батерия. на мен ми се вижда съвсем нормално.
                  при теб с новия алтернатор какво показват замерванията.
                  Не разбрах точно какви стойности ти дава и къде ги мериш!При мене с новия генератор спада до 14.1.Ако мериш на акумулатора и ти дава под 13.6,дори и при незареден акумулатор,значи има проблем.На всички автомобили.поне от 25 години на сам,генераторите са по мощни от консуматорите в колата.Ако пада толкова напрежението,винаги има проблем.Ако един изправен генератор го натовариш така,че от 14.2 се получи пад до 12.3 волта ,то той неминуемо ще гръмне.Най вероятно първо диодите.За това не трябва при силно разреден акумулатор да се пали колата по някакъв начин и да се чака генератора да го зареди.Най често при това упражнение горят диодите и се чудиме после,кой е вновен.Ако пада напрежението в бордовата мрежа,но при генератора е нормално,което е често явление,проблема е в кабелите.Лоша маса,окислени клеми и тн
                  На където и да се въртиш, задника ти пак ще е отзад!
                  Интелектуален кръг БКАР.sigpic Няма тема, която да не превърнем в плюскане и пукница.

                  Comment


                  • #54
                    напрежението го мерим на клеймите на акумулатора. да се измери на буксите на генератора и то докато са закачени и двигателя да се запали е мишън инпосибъл, то с пръсти само буската едвам се пипа и то наслуки. по книга изправен генератор без товар трябва да дава 13,8 до 14,2 , а този е и с нови четки. като се поразходят ще се подобрят нещата още.
                    пробвай ти да мериш на батерията като ги включиш всички тия неща. за мен 2 волта пад са нещо съвсем нормално.

                    ПП
                    и 13,9-14 само с дълги светлини.
                    точка

                    Comment


                    • #55
                      два волта са много.При изправен генератор,два волта ще означават около 150 ампера ток.това вече ще е ток на късо.150 ам. са близо 2 кв мощност.Няма от къде да се вземат в нашита хубавици.Хайде да ги сметнем:фарове-250вт+габарити 20вт+вентилатор на радиатра 150вт+вентилатор на отоплението 100вт.това са в най мрачните прогнози около600 вата и то при положение,че вентилаторите са за боклука и дърпат ток така,че да са готови да изгорят.А ние говорим за генератор 65ам.Тоест близо 800вт номинална мощност.на практика с 20-30% по голяма.Занимавам се с тия неща от близо 30 год.и знам какво говоря.Вследствие на маниащината ми относно системата стартер-акумулатор-генератор,още е наред акумулатора ми от преди 6 години и вече скапвам трета кола с негоМога да направя и така,че напрежението изобщо да не пада.Най много с една - две десети от волта и то за секунда.Само едно потреперване на уреда,но това става само при положение,че е външен релерегулатора.Ако ви е интересна темата може и да я развием.От това,което чета,явно няма много хора,които да разбират как работи тая стема,а тя е много важна.Дава облик на целия автомобил.
                      На където и да се въртиш, задника ти пак ще е отзад!
                      Интелектуален кръг БКАР.sigpic Няма тема, която да не превърнем в плюскане и пукница.

                      Comment


                      • #56
                        Естественно, че темата е важна и можеби нетрябва да бъде в тоя раздел понеже не се отнася само за Алфа Ромео 33/Sud/Sprint моля някой модератор да премести темата !
                        Тя трябва да бъде развивана и да се уточнят точните параметри !
                        Колега mordohy ти така и неказа какви са параметрите на твоят алтернатор , при свободна работа на двигателя без включени консумативи и с включени (дълги,халогени,осветление в купето,вентилатор,подгряване на джама ,аварийки ,задна светлина ,стопове) ,кажи какво показва като закачиш на акумолатора ? А нека и други колеги замерят и кажат ,та да може да сравним !
                        Alfa Romeo 33 IMOLA 1.4 i.e. 90hp. 1351 cc. 93 г. (907A)

                        Comment


                        • #57
                          близо 800 вата ама при какви обороти е това. изпуснал си и още няколко големи консуматора. при това натоварване ако алтернатора беше скапан и колата дърпаше ток от батерията, лампата щеше да свети. кажи ми, като се натовари един източник на 90% и даже отгоре, какъв пад на напрежение очакваш. тук са под 15%. нека и други измерят но се съмнявам да е различно при тях. за мен системата работи както се е очаквало да работи от завода.
                          а ако имаше укъсена намотка към корпуса, това нямаше ли да действа на алтернатора като спирачка, ремъкът да буксува,и мощноста му колко щеше да бъде 100 -200 вата или повече. ако беше скапан ротор, щеше ли изобщо да произвежда някакво електричество тоя алтернатор. ще купя най-накрая един тестер за 20лв.
                          точка

                          Comment


                          • #58
                            Стария ми беше нормалния бошов генератор 65 ам.Както някъде казах,диодите на този тип генератор не са силициеви,а селенови.Те търпят повече тормоз,но с течение на времето,като остареят започват да не работят както трябва.С други думи спада напрежението.Освен това те са по стария стандарт 13.6-14волта.Новия стандарт е 14.2-14.6,като особено японските стигат и до 14.7волта.свързано е спо голямата консумация в съвременните автомобили.За това и на тях се поставят акумулатори.които са разчетени за този режим на работа.Например Оптима.Топ Ла,Уинер и др.Бош също имат претенции,но испанския е боклук.Стария ми даваше нормално 13.9-14 волтаа под пълен товар 13.7-13.8 волта.Новия е закован на 14.5,а под пълен товар 14.2-14.3волта.Стария на пръв поглед си работи,но! И фаровете са слаби,стъклата не се вдигаха бързо,вентилаторите не работеха добре и тн.Всеки може да си добави и още.Спадането на напрежението зависи и от дебелината на кабела от генератора до акумулатора.По дебелия кабел не позволява да спада напрежението и генератора работи в твърд режим.Тоест товари се колкото изисква системата.По тънкия,например 4 квадрата,играе ролята на ограничител на тока.При повишаване на тока,той се загрява,съпротивлението му се повишава и от там спадат и тока и напрежението.Ше дам примери:при старите лади този кабел и оклоло 8 квадрата и при незареден акумулатор гърми диодния блок.Това си им е стара болка.При москвич 412 кабела е 4 квадрата и тази проблем не съществува,но особено при градско исползване създава другия проблем,че акумулатора не се зарежда добре.Соломоновски е решен проблема при голф.Там тръгват ,като при нас,два дебели кабела,влизат в една изолация и излизат на акумулатора.Само,че вътре в изолацията има едно ,около 20 см парче,4 квадрата.То играе ролята на тоя регулатор,който се нарича баретор,първият измислен регулатор на ток, а освен това и на бушон.Връзката е просто обикновенна спойка.При загряване просто се разпоява и предпазва диодите от пренатоварване.От всичките ми бръщолевениа, става ясно,че това,коя система ше се избере е въпрос на това как ще се експлоатира даден автомобил.Освен това има и два различни типа генератори.Тия с вградено реле,като нашите и тия с външно.Първия тип са получили най голямо разпространение,поради очевидните си предимства,но имат и един основен недостатък.Регулатора гледа само какво прави генератора и от там се получава тоя спад на напрежението в мрежата на автомобила.Втопите са по стария тип и те имат доволно много недостатъци ,но едно голямо прдимство.Регулатора следи за напрежението в мрежата и там проблема със спада не съществува.При по стара инсталация се получава проблем с презареждане при пускане на повече консуматори,защото пътя на тока от акумулатора до релерегулатора минава през доста контактни елементи:клеми,контктен ключ,бушони и тн. и това лъже регулатора.Тоя проблем се лекува лесно с едно обиновенно реле,което се командва от токовия кабел на релето,а там се подава напрежение направо от акумулатора през въпросното допълнително реле.Някъде бях казал,че ми се е налагало да изхвърлям напълно исправни релета от бошовите генератори и да слагам външни точно по гореописаните причини.За генератора.Сега сложих генератор от лада 2110,но не съветвам друг да го прави,ако няма под ръка струг,фреза,електрожен,бормашина и здрави нерви.
                            На където и да се въртиш, задника ти пак ще е отзад!
                            Интелектуален кръг БКАР.sigpic Няма тема, която да не превърнем в плюскане и пукница.

                            Comment


                            • #59
                              Първоначално публикувано от kolev Покажи съобщение
                              близо 800 вата ама при какви обороти е това. изпуснал си и още няколко големи консуматора. при това натоварване ако алтернатора беше скапан и колата дърпаше ток от батерията, лампата щеше да свети. кажи ми, като се натовари един източник на 90% и даже отгоре, какъв пад на напрежение очакваш. тук са под 15%. нека и други измерят но се съмнявам да е различно при тях. за мен системата работи както се е очаквало да работи от завода.
                              а ако имаше укъсена намотка към корпуса, това нямаше ли да действа на алтернатора като спирачка, ремъкът да буксува,и мощноста му колко щеше да бъде 100 -200 вата или повече. ако беше скапан ротор, щеше ли изобщо да произвежда някакво електричество тоя алтернатор. ще купя най-накрая един тестер за 20лв.
                              Съжалявам ,ч е темата я позатлачихме , но не видях въпросите ти и за това сега ти отговарям.За да стане по ясно генераторите можем да ги разделим на два типа:меки и твърди.Давам примери:генераторите за електрожени и други такива , при които работния режим е ток на късо са меки,тоест при тях пада може да стигне и до 80% и той се дължи на спада на магнитната индукция и тока се запазва постоянен.при нашия случай е точно обратното.При спад на напрежението,релерегулатора повишава тока на намотката на ротора и се стреми да потдържа напрежението постоянно.тоест тока се повишава от релето,докато изгърмят или диодите или намотката на статора.Основен товар в тоя случай е акумулатора,когато имаме пад от 2 волта.Съпротивлението му е стотни от ома.Останалите консуматори и те имат съпротивления части от ома,така,че пад от 2 волта на генератора,а той работи в твърд режим,води до вдигане на тока то стотици ампери.Ще изгори и диодите и намотката.Друг е въпроса,ако някоя намотка не работи или е изгорял диод.Звездата или триъгълника на намотката а разбалансирана и и вече става въпрос за липса на мощност.Разбира се , че ще се затормози генератора при окъсяване,но има вариант и вече да е прегоряла намотката и да не окъсява.Ако е скапан ротора , само при високи обороти ще дава някакво напрежение,но то ще е само от остатъчния магнетизъм в ротора и не става за нищо освен за възбуждане на генератора.За това при изгоряла или невключена лампа на генератора,той започва да работи след яко изфорсиране.Както казах генератора за ,когото става въпрос е от твърд тип и даже при 100% натоварване не би трябвало да има спад на напрежението.Ако има-значи има проблем.
                              Не разбрах до къде сте стигнали?
                              На където и да се въртиш, задника ти пак ще е отзад!
                              Интелектуален кръг БКАР.sigpic Няма тема, която да не превърнем в плюскане и пукница.

                              Comment


                              • #60
                                Еми сложихме едно съпротивление на кабелът отиващ в таблото за лампата !
                                Понеже по-преди бяхме сменили крушките на таблото със светодиоди ,а въпросният светодиод има различно съпротивление от крушката ,през която пък минава напрежение необходимо на възбудителната намотка за първоначално задействане !
                                Съпротивлението играе ролята на крушка околу 2 вата !
                                Сега пля и вкючва без проблем зарежда добре 14.2 волта без товар и 12.3 волта с всички консумативи !
                                Според мен параметрите са в нормата и е нормално да има такъв пад на напрежението , мерихме също и параметрите на 146цата на колегата Колев и общо взето са същите !
                                Alfa Romeo 33 IMOLA 1.4 i.e. 90hp. 1351 cc. 93 г. (907A)

                                Comment

                                Working...
                                X